Praktijkinfo

Voor welke klachten kan ik bij fysiotherapie Helma Weekers terecht?

Voor zowel algemeen fysiotherapie, oncologie fysiotherapie als prehabilitatie kunt u bij mij terecht. Heeft u ernstige en langdurige klachten of beperkingen na een COVID-19 besmetting, ook daarmee kunt u bij mij terecht.

Waar vind ik fysiotherapie Helma Weekers

De fysiotherapiepraktijk bevindt zich in het hoofdgebouw van Gezondheidscentrum-Weert aan de Maaseikerweg 45.

Verwijzing of directe toegankelijkheid

U kunt bij mij terecht zonder een verwijskaart van de huisarts of specialist. Ik vraag u wel om een handtekening onder een DTF verklaring (directe toegankelijkheid fysiotherapie), die ik tijdens de intake invul. 

Heeft u een aandoening volgens de lijst chronische aandoening fysiotherapie dan is een verwijskaart van de huisarts of specialist vereist om voor langdurige vergoeding in aanmerking te komen.  Let wel, wanneer u chronische klachten heeft is dat iets anders dan een chronische aandoening volgens de lijst ‘chronische aandoeningen fysiotherapie’.

Voor behandeling aan huis is ook een verwijskaart nodig omdat de huisarts of specialist hiervoor toestemming moet geven.

Uw eerste afspraak

Bij binnenkomst kunt u plaatsnemen in de wachtkamer van het hoofdgebouw van het Gezondheidscentrum Weert. U wordt verzocht om een geldig ID, evt. een verwijskaart en een groot badlaken of een handdoek mee te brengen.

We beginnen bij directe toegankelijkheid, met een screening. Blijkt uit de screening dat u eerst een arts dient te raadplegen, dan informeer en adviseer ik u hierover. Wanneer uit de screening blijkt dat het een fysiotherapeutische indicatie betreft, dan volgt een intake en een lichamelijk onderzoek. 

Heeft u een verwijzing, dan volgt direct een intake en een lichamelijk onderzoek.

Houdt u er rekening mee dat voor het lichamelijk onderzoek vaak gevraagd wordt om u uit te kleden en u alleen uw ondergoed aanhoudt. Evt. kunt u een kort sportbroekje aandoen wanneer u dat prettiger vindt. Na het lichamelijk onderzoek zal een behandeldiagnose worden gesteld en zal ik het behandelplan met u bespreken. Indien er nog voldoende tijd is zal ik de behandeling al starten.

MijnZorgApp

Ik maak gebruik van de MijnZorgApp. Deze is geheel vrijblijvend te downloaden op uw telefoon.

Afspraak verzetten of annuleren

U dient uw afspraak minimaal 24 uur van te voren te verzetten of te annuleren, anders ben ik genoodzaakt om de afspraak in rekening te brengen. Bij het niet nakomen van de afspraak zal de afspraak bij u in rekening worden gebracht. Deze wordt namelijk niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

Klanttevredenheidsonderzoek

Om bij sommige zorgverzekeraars een contract te krijgen ben ik verplicht om een klanttevredenheidsonderzoek te doen. Dit onderzoek zal uitgevoerd worden door ZorgDNA BV. Na afronding van de behandeling zullen zij u een korte vragenlijst toezenden op het door u opgegeven emailadres. De gegevens uit dit onderzoek worden volledig anoniem verwerkt en voldoen aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wanneer u bezwaar heeft tegen deelname kunt u dit aan mij kenbaar maken.

U kunt ook een review achterlaten op ZorgkaartNederland

Waarvoor wordt mijn  emailadres gebruikt?

Uw emailadres wordt alleen gebruikt om de  afspraakbevestiging te sturen, voor het klanttevredenheidsonderzoek en voor noodzakelijke informatie betreffende de praktijk. Er wordt geen reclame gestuurd en uw emailadres wordt niet gedeeld met derden.